GINA BEAVERS

11.09.2021 — 14.11.2021
Eröffnung: Freitag, 10.9.2021, 16 - 21 Uhr

DE
Die Acrylreliefs von Gina Beavers beschäftigen sich mit der exzessiven, saturierten Bildkultur unserer durch Social Media konfigurierten Welt. Affekthungrige Bilder für den schnellen Konsum, häufig aus Clickbait-Zusammenhängen, nutzt Beavers als Vorlagen für ihre Acrylreliefs, mittels denen sie die Motiven der Fotografien wieder der Dreidimensionalität zuführt.

„Autofiction“, Beavers Ausstellung im Neuen Essener Kunstverein, bringt eine Reihe neuer Arbeiten zusammen, in denen ihr generische Bildmaterial von autobiografischen Symbolen durchzogen ist. Kompositorisch resultiert das in vielen enigmatischen Momenten ineinandergeschobener Bildebenen. Und plötzlich spricht aus ihren Bildern, die immer schon von Selbstmarketing und –fiktionalisierung erzählt haben, ein anderes ‚Ich’.

Gina Beavers (*1978) lebt in Orange, NJ. Sie hatte zahlreiche Einzelausstellungen, zuletzt bei bei Various Small Fires, Seoul, Marianne Boesky, New York, Gnyp Gallery, Berlin und dem MoMA PS1, New York.

ENG
The acrylic reliefs of Gina Beavers deal with the excessive, saturated image culture of our world configured by social media. Beavers uses affect-hungry images for quick consumption, often from clickbait contexts, as source material for her acrylic reliefs, by means of which she returns the motifs of the photographs back to three-dimensionality.

"Autofiction," Beavers' exhibition at the Neuer Essener Kunstverein, brings together a series of new works in which her usage of generic imagery is infused with a range of autobiographical symbols. Compositionally, this results in many enigmatic moments of interlocking image planes. From her paintings, which have always told of self-marketing and -fictionalization, suddenly another 'I' speaks.

Gina Beavers (b. 1978) lives in Orange, NJ. She has had numerous solo exhibitions, most recently at Various Small Fires, Seoul, Marianne Boesky, New York, Gnyp Gallery, Berlin, and MoMA PS1, New York.

Mit freundlicher Unterstützung durch:

AK_Kultur
Essen_Kulturburo

All images © copyright and courtesy of the artist